Kupa Terapisi

Kupa Terapisi Tarihi

Tarih boyunca hemen hemen  bütün uygarlıklarda kullanılmıştır. “Neşter” geleneksel olarak veneseksiyon/damardan kan almada kullanılan bir alettir. Orta Doğu ve Uzak Doğu’da 3 bin yıldır tıbbi tedavilerde kullanılan bir metoddur. Hipokrat (400 BC) ve eski Mısır  ancient Egyptians -Ebers Papiruslarında (1550 BC) Kupa (Curtis, 2005) terapisi kullanılmıştır. Orta Doğu ve Uzak Doğu’da bu uygulama metodları hala kullanılmakta ve gün geçtikçe yaygınlaşmaktadır.

Eski Mısır -Ebers Papirusları (1550 BC)

Eski Mısır Uygarlıkları kupa terapisini bir tedavi metodu olarak kullandılar. Tedavi edilen hastalıklarla veya kullanılan metodlarla ilgili bir kayıt yok. Kupa Terapisi uygulandığına dair deliller Kral Tutun- Khamun’un mezar kalıntılarında bulundu. Uygulamaya dair kitabeler Kom Ombo Tapınağında bulundu. O zamanda bulunan en büyük hastanelerden bir tanesi.

Çin’de Kupa Terapisi

Kupa Terapisi Çin’de eskiden beri tedavi amaçla kullanılan bir metoddur,

Sarı İmparatorun Klasik Dahili Tıbbı

– 4000 yıl önce

Son zamanlarda kuru kupa uygulamaları ıslak kupanın yerini aldı. Ağrı azaltır. Kupa Terapisi Tıp Fakültelerinde ders olarak öğretildi. Kupalar genellikle akupunktur noktaları üzerine ve ağrı bölgesine uygulanır. Meridyen noktalarına geleneksel metotta kupalar ateşleme yoluyla vakumlanır.

Çin’de Kupa Terapisi

Guide to Tried and True Methods at the Heart of External Medicine, published in 1887

Hindistan ve Afrika’da Kupa Terapisi

Hindistanda kupa terapisinde hayvan boynuzları kullanılırdı. Boynuzun geniş kısmı deriye yapıştırılır ve ağız yoluyla ince kısmından vakumlanırdı. Boynuzun için havasız kalana kadar bu işleme devam edilir ve baş parmak ile tıkanırdı. Daha sonraları boynuzların yerine çamurdan yapılan kupalar kullanılmaya başlandı. Sonra bambu kupalar ve en sonunda da cam kupalara geçildi.

Hindistan ve Afrika’da Kupa Terapisi

Metal parça ile yapılmış Kupa boynuzu. Güney Doğu Asya’da kullanıldı. Alet son derece yıpranmış görünüyor. Bu da çok kullanıldığı anlamına geliyor.

Kupa Terapisinin ilk adımı- Delme, Zulu, Güney Afrika

Kupa ve Eski Yunan Uygarlığı : Hipokrat (400 BC)

Islak kupa vücudu ve kanı kötü ruhlardan arındırma  amacı ile kullanılıyordu.

Yunan: sikua Büyük kupa kapları geniş bölgeler için kullanılıyordu. Sırt ve uyluklar gibi. Küçük kupalar ise kollara uygulanıyordu

Avrupa’da Kupa Terapisi

Avrupa ve İngiltere’de kupa terapisinin geleneksel ve son dönemlerdeki uygulamaların tarihi ‘ Neşter’; ismini bu prosedürle kazandı.Neşter ameliyatlarda kullanılan bir tür araçtır. Fazla kanı akıtmada geleneksel olarak faydalanılan  metodlar örneğin: damardan kan alma ve çıban delm

Arap ve Müslüman Toplumlarda Kupa Terapisi
Arap kültürü tıbbi tedavileri önemli ölçüde ilerletti. Kupa ve dağlama minör ameliyat teknikleri olarak kabul edildi. Müslümanlara Peygamber olarak gönderilen Hz. Muhammed(sav) bu tedavi yöntemini tavsiye etmişti. Peygamber efendimiz kupa terapisini ağrı, migren ve genel sağlık için kendisine uygulattı. Kupa terapisi hakkında birçok hadis kaynağı bulunmaktadır.

• Sonuç

Kupa Terapisi 5000 yıldan fazla bir geçmişe sahiptir. Bu nedenle Kupa Terapisinin sağlık açısından önemli faydaları olduğu konusu ciddi bir argümandır.

Uygulama Mekanizmaları

• Kupa noktalarını (Acupoints) uyarma
  • Ağrı noktalarını bastırmak
  • Bu noktaları kapatmak
  • Ağrıyı azaltmak ve yaşam kalitesini yükseltmek

Nasıl Etki Eder?

• 1. Kan temizleme Teorisi

david parker 2

Canlı kan örneklerinde bulunan proteinoz atıkları karanlık saha mikroskopunda gözlemlendi (Bu atıklar kişinin dieti fazla miktarda pişmiş gıda içerdiği ve sindirim için yeterli enzimlerin bulunmadığı durumlarda gözlemleniyor.)

david parker 3

Canlı kan örneğinde Rouleaux ve Fibrin karanlık saha mikroskopu ile gözlemleniyor. (Asidik ve enfeksiyonlu kanda her zaman resimde görülen formda kırmızı kan hücreleri ve iltihaplı proteinler gözlemlenir.)

kuru kan 1

Kuru kan örneğinde ışıklı saha mikroskopu ile gözlemlenen toksik metaller. (Gri bölge ne kadar kalın ve yoğun ise, kandaki toksinler de o kadar yoğundur.)

kuru kan örneğiSağlıklı kuru kan örneğinin ışıklı alan mikroskobu altında nasıl görünmesi gerektiğini bu resimde inceleyebilirsiniz. (Bu örnekte beyaz gölcüklerin olmadığını, kenarların düzgün biçimli ve temiz olduğunu ve toksik metal içermediğini gözlemleyin. Siyah çizgilerin hepsi matrix gibi birleşiyor.)

dejenaratif değişim

Dejeneratif gelişim ışıklı saha mikroskobunda gözlemleniyor ( Burada gördüğünüz beyaz bölgeler damar sistemi ile bağlantılı dokularda oluşan iltihaplanmayı ve aterosklerotik plakların, toksik metallerin ve kolestrolün barındığını gösteriyor.)

2. Ağrı Alma Teorisi

• 3. İmmün Sistem Teorisi

İmmun sistemin aktive edilmesi

Hormon Salgılanması (Βeta-endorfin – POMC hücreleri)