Kuru İğneleme

trp

Dry Needling ( Kuru İğneleme) tekniği akupunktur iğneleri kullanılarak vucudun bazı bölgelerinde bulunan Trigger nokta ( özellikle klunç bölgeleri) tedavisinde kullanılmaktadır. Kuru iğneleme yapıldığında o bölgedeki dokularda yeniden bir düzenleme meydana gelmekte ve dolaşım düzenlenmektedir. Yararları arasında,

kuru-igne

Madde enjeksiyonu yapmadan iğne batırarak dokularda oluşturulan mikrotravma, mediatör hücreler, nöronlar ve ağrı oluşumu üzerinde etkili olan bradikinin ve lokal doku iyileştirici bir faktör olan PDGF salınımına neden olur. Bu maddelerin lokal ve endokrin etkilerine ek olarak direk sinir uyarımı yoluyla spinal kord seviyesinde kapı kontrol mekanizmasının harekete geçmesi ve inen nöral yolların uyarımıyla ağrı iletiminin inhibisyonunun da tedavi üzerinde etkili olduğu düşünülmektedir.

Yararları arasında,

• Disk hernisi ve disk hernisi bulguları veren birçok bel problemlerin destek tedavisinde,
  • Sağlıklı bireylerde hareket potansiyelini ve performansı arttırmak,
  • Migren, baş ağrısı veya boyun fıtığı problemrinde tedaviye destek olmak ve bireyin rahatlamasını sağlamak,
  • Vücutta oluşan gerginlik, sertlik veya çekmelerin giderilmesine yardımcı olmak,
  • Hiptonik ( gevşek) kasların veya hipertonik (gergin) kasların tonuslarının ayarlanmasına destek sağlar,
  • İğnelerin içinde herhangi bir ilaç olmadığı için ilaçların yan etkileri görülmez,
  • Ortalama olarak 2-3 gün içinde etkilerini gösterir,
  • Yapılmasının kolay olması ve iğnelerin çok ince olması nedeniyle bireyler uygulamayı kendi üzerlerinde de yapabilirler,
  • Uygun yerlere yapılması halinde herhangi bir damar veya sinire zarar vermesi mümkün değildir. Yanlış uygulama yapılsa dahi küçük ekimoz veya sinire dokunması halinde küçük elektirksel ileti hissi dışında bir zararı yoktur,
  • Elektirk tedavisi gibi kullanılan tedavilerdeki yanık, elektirk çarpması gibi sonuçlar bu uygulamada görülmez,
  • sağlıklı bir birey olarak daha iyi bir performans için veya hasta bir birey olarak tedavinize destek olarak bu teknikleri kullanabilirsiniz,
  • Göğüs ve göğüse denk gelen sırt bölgesine 13 veya en fazla 25 mm’lik iğneler kullanılması durumda akciğer sönmesi gibi durumlar meydana gelmez.
  • Avrupa ve Amerikada fizyoetrapistler tarafından sıklıkla kullanılan bir tekniktir.

Uygulama sayısı ve süresi

• TrP’in içine sokup çıkartılacağı gibi, 2 saate kadar tutulabilir. Ortalama olarak 10 – 15 dk yeterli olabilir. İğne diplerinde inflamasyonu görmek yeterli olacaktır.
  • Aynı bölgeye 3 günde bir uygulama yapılır.
  • Tedavi ortalama 5 seanstan oluşmaktadır.