OMUZ AĞRILARI

Omuz bölgesi bölgeyi oluşturan eklem, kas, ligamanlar ve sinirlerden oluşan önemli bir ağrı kaynağını oluşturur. Omuz bölgesinin kendi ağrılarının yani sıra bölgeye yansıyan ve başka organ ve sistemlerden kaynaklanan ağrılar da klinikte önem taşır. Bu nedenle akciğer, kalp, diafragma, safra kesesi ve dalak, tanısı konamayan omuz ağrılarında mutlaka gözden geçirilmelidir.

Omuzdan kaynaklanan belli başlı ağrılar:

Bisipital tendinit: Biseps tendonunun uzun başının akut inflamasyonuna bağlıdır. Omuzun ön kısmında travma ve aşırı zorlanma sonucu ortaya çıkar. Ağrı bütün kola yayılabilir. Kol ve dirsek hareketleriyle şiddetlenir. Omuzda bisipital çukurun palpasyonu hassastır. Ön kol fleksiyona getirilip dirençle supinasyona getirildiğinde Ağrı artar. Bu bulgu (Yergason belirtisi) bisipital tendonitis için ayırıcıdır.

Subakromial bursit: Subakromial bursanın inflamasyonuna bağlı olarak omuzda sızlama tarzında Ağrı vardır. Deltoid kas grubu ve üst kolda kolu horizontal düzeyin üzerine kaldırınca başlayan sızlama tarzında Ağrı ortaya çıkar.Tutulan omuz üzerinde uyunursa Ağrı artar. Tekrarlayan küçük travmalar ağrıyı artırır. Supraspinatus tendonu hassastır. Abduksiyon ve içe rotasyon ağrılıdır.

Rotator Cuff yırtığı: Supraspinatus tendonunun travmaya bağlı olarak yırtılması çok şiddetli sızlama tarzında ağrıya neden olur.Abduksiyon zor ve ağrılıdır. Hasta tutulan taraf üzerine yatamaz. Kısmi yırtık tam yırtıktan ayırdedilebilir. Subarkomial bölgyeye lokal anestezik enjeksiyonunda Kısmi yırtıklarda kolda pasif hareketler gelişir. Tam yırtıkta ise kol pasif olarak 90 derece abduksiyona getirildiği zaman kendiliğinden düşer. Buna düşük kol bulgusu adi verilir. Tedavi edilmediği taktirde donuk omuz gelişebilir.